De eerste week van china

11 november 2017 - Shanghai, China

Hallo iedereen, vanaf vandaag plaats ik dagelijks een blog om jullie een beetje een idee te geven over hoe het hier is en om te vertellen wat ik die dag gedaan heb.             Voor de gene die niet weten waarom ik hier in China ben geef ik een korte uitleg : ik ben momenteel 3rde jaars verpleegkundige en ik heb de kans gekregen om mee te lopen in een internationaal ziekenhuis in Shanghai. Ik verblijf met 14 andere studenten in een hotel waar wij een maand lang zullen verblijven. Het was de bedoeling dat wij een maand lang zouden overnachten op de campus waar wij ook lessen krijgen zoals Chinese les , farmacologie enz. Maar aangezien de Chinese niet goed kunnen plannen en zich aan de afspraken kunnen houden verblijven wij in het hotel aan de overkant omdat de campus vol is ( voor ons een voordeel aangezien het hotel veel meer luxere voorzieningen heeft dan de campus)

Ik ga in het “kort” mijn eerste week en ervaringen in China omschrijven : Bij aankomst (05-11-2017) hebben wij kennis gemaakt met de Chinese studenten,docenten en de Amerikaanse studenten. De Chinese hier in Shanghai spreken erg gebrekkig ( of te wel geen) Engels waardoor communiceren lastig wordt, de eerste paar dagen vond ik dit lastig maar uiteindelijk leer je van alles om toch te communiceren ( denk aan gebarentaal, gekke dingen voordoen zoals een kip na doen en het gebruiken van de Chinese woorden en zinnen die wij in de Chinese lessen volgen).

We hebben afgelopen week Chinese les gehad , farmacologie , taiji ( yoga) en wij hebben meegekeken met een fysiotherapeut in het ziekenhuis. Ook hebben wij een dag vrij gehad waarbij wij naar Disneyland in Shanghai zijn geweest, dit was een hele leuke ervaring. Het park was ongeveer 2x zo groot als de Efteling en was erg mooi. Ik heb al vaak de vraag gehad of het net zo mooi is als in Parijs maar daar kunnen de Chinese helaas niet aan tippen. Vandaag deden 2 studenten van ons mee aan de international nurse competetion, waarbij wij helaas niet in de finale zijn geëindigd.

Vanaf morgen plaats ik elke dag een blog zodat ik jullie mee kan nemen met mijn reis en jullie niet elke keer zo’n lang verhaal hoeven te lezen.

Tot morgen & slaaplekker.

Xxx